شرایط

هو


همیشه وقتی حرف از تهاجم فرهنگی می شد و اینکه غربی ها به دنبال خراب کردن فرهنگ و عرف ما هستن می زدم زیرخنده و می گفتم: برید بابا دلتون خوشه، مگه غربی ها بی کارن که بشینن ضد فرهنگ ما کار کنن. تا اینکه امروز فیلم "شرایط" رو دیدم. فیلمی که تم اصلیش در رابطه با هم جنس بازی توی ایرانه. نمی خوام خیلی خوش بین باشم و بگم نه نه اصلا از این خبرا تو کشور ما نیست و از این حرفا... اما نمی تونم باور کنم که این فیلم با نیت بدی ساخته نشده باشه. تو تمام طول فیلم منتظر یه جرقه بودم که مسخره بودن این کارو نشون بده یا حداقل آخر فیلم معلوم بشه که اشتباست. اما دریغ... نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه خیلی مظلومانه هم به پایان رسید. و نهایتش شد اینکه: دخترای ایرانی چه گناهی دارن که همجنس بازی تو ایران عادی نیست و مجبورن خودشونو با شرایط وفق بدن؟!!! اول از همه متاسفم واسه کارگردان فیلم بعد هم برای هنرپیشه های این فیلم که فکر کرده یا نکرده چنین فیلمی رو قبول کردن. صحنه ها همه فانتزی و غیرقابل باورن. و کاملا مشخصه که تو ایران فیلمبرداری نشده. و بعید می دونم کارگردان فیلم حتی یک هفته هم تو ایران زندگی کرده باشه! ادای روشن فکری هم حدی داره. البته شاید یه جاهاییش واقعیت بود اما موضوع اصلی کاملا مسخره و بی شرمانه بود. و می تونم با قاطعیت بگم کاملا ضدایرانی بود. کاری با اسلام و مسلمونا ندارم، مطمئنا این جریان تو فرهنگ ایرانی خودمون هم جایگاهی نداره.

خوشحال می شم نظرتون رو راجع به این فیلم بدونم.

ریموت

هو


هر وقت خواستی سر کسی داد بزنی، بهش فحش بدی، کتکش بزنی، زخم زبون بزنی، مسخرش کنی یا هر چیزی شبیه این؛

فقط یه لحظه، یه لحظه "Pause کن بعد Next رو بزن"* و خلاص!


* تامل کن و بگذر

باز هم محرم آمد

هو


زمیــن و آسمــان گلـــــرنگ و گلـــــگون

  جهان دشت شقایق گشت از این خون*


بازم محرم اومد. ماهی که توش پره از سوژه های تلخ! دوست دارید از کدومشون بگم؟


از مداحی بگم که واسه مظلومیت حسین علیه السلام تو سروکله ی خودش می زنه اما جای دیگه با باتوم می افته به جون مردم؟!


از مامورای انتظامی که مردم رو تو حریم خصوصی شون دستگیر می کنن اما با پارتی های شرعی! تو ملاء عام کاری ندارن؟!


از روحانی ای که سال ها بالای منبر در مقام حق الناس خطبه می خونه اما به خودش زحمت جواب دادن به مردم رو نمی ده؟!


از خلافکاری که تمام سال مواد می ده دست جوون مردم اما تو محرم با یه قربونی می خواد وجدانشو راحت کنه؟!


یا از مردمی که یازده ماه هر کثافت کاری که می تونن می کنن به امید یه ماه محرم که با اشکاشون پاکِ پاک شن! تا سال بعد؟!


تو این یه ماه حالم از ایران به هم می خوره!! دوست دارم هرجایی باشم جز اینجا. به خدا هیچ جای دنیا مردمی به ریاکاری مردم ایران نداره! می دونید سالانه چقدر خرج این مراسم می شه؟ عددش غیر قابل تصوره! به خدا به جای این ظاهرسازیا می شه کلی جوون رو راهی خونه ی بخت کرد، براشون شغل ایجاد کرد، بهشون خونه داد...


حرفای بیشتر رو تو مقاله ای آوردم که سال قبل تو سایت هواداران چاوشی قرار گرفت. برای خوندنش می تونید رو ادامه مطلب کلیک کنید.


* دلا دیدی - محسن نامجو


ادامه مطلب ...