حقمونه!

هو  

 

- دیدی نون چقدر گرون شده؟

- ای بابا چی گرون نشده؟ خدا ذلیلشون کنه! خون مارو کردن تو شیشه خودشون کیف دنیارو می برن!

- آره به خدا...    

 

هر روز مکالمه هایی از این دست رو زیاد می شنویم. حتی ممکنه اینها مونولوگ باشه نه دیالوگ! اما بعدش چی؟ آیا اتفاق خاصی می افته؟ یا اینکه دو طرف صحبت بعد از یه ساعت یادشون می مونه که چی گفتن و شنیدن؟ قضیه به همینجا ختم نمی شه. کافیه یه بار دیگه بهمون فشار بیاد تا دوباره حرفای تکراری بزنیم و واسه بار هزارم همدیگه رو تایید کنیم! اما بعدش دوباره ...

 

آزمونای استخدامی قبولمون نمی کنن؟ حقمونه!

با مدرک خوب بهمون کار خوب نمی دن؟ حقمونه!

واسه ازدواج باید هفت خوانو رد کنیم؟ حقمونه!

هواپیما هامون سقوط می کنن؟ حقمونه!

ماشینامون منفجر می شن؟ حقمونه!  

 

اصلا چرا راه دور بریم؟

نون گرون شده؟ حقمونه!

کرایه ها بهمون فشار میاره؟ حقمونه!

به خدا حقمونه! به قرآن حقمونه!   

 

برای اینکه منتظریم یه عده برن جونشونو فدا کنن و ما استفادشو ببریم!

منتظریم 99% از کارا پیش بره و ما 1% آخرو انجام بدیم!

همیشه منتظر یه منجی هستیم که مارو نجات بده! 

    

" ان الله لا یغیر ما بقومٍ حتی یغیروا ما بانفسهم" 

خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد، مگر آنکه خود بخواهند

نظرات 10 + ارسال نظر
javad سه‌شنبه 16 آبان 1391 ساعت 15:00

منتظر بودم بنویسی
خیلی کم نوشتی،یعنی شاید من چیزایی رو میبینم که تو نمیبینی و تو چیزایی رو میبینی که من نمیبینم !
من مطمئنم رئیس جمهور فعلی از سر کار بره کنار،کارش با کراما الکاتبینه،هاشمی خیلی از این سرتر بود،همه جا کنار خامنه ای بود،مملکت دستش بود،اکبر شاه صداش میکردن وضعش شد این،وای به حال محمود! محمد چهار سال اول خیلی خوب کار کرد اما این اواخر قبل از اینکه دلار گرون شه معلوم بود میخواد یه حرکتایی بزنه که وضع مملکت شد این! داره از هم میپاشه،یعنی پاشیده،و مردم الان فقط منتظرن که پدرشون دربیاد! و کار به جایی رسید که رهبر مملکت که چهارسال پیش علنن از محمود حمایت کرد میگه دعا کنین هرچه زودتر این چند ماهم تموم شه تا این از سرکار بره!!!!!!!!
من موندم کی میخواد دل و به دریا بزنه و بعد از این مملکتو بگیره دستش،هرکسی بیاد فقط به فکر منافع خودشه و میاد خودشو میبنده و میره و هرگز براش مهم نیست که ملت چی میکشن،دیگه قشر متوسطی نداریم و الان یا فقیرن یا کم کم دوتا پنت هاوس توی جردن دارن ! ببین خیلی حرفا میشه زد سولماز جان و من هم متاسفانه اطلاعات خیلی زیادی دارم اما چه سود همش دال بر بدبختی ایرانه!
احتکار جنس هم که این روزا بیداد میکنه !

همه ی حرفات درسته و همشونو قبول دارم. اما حرف من چیز دیگس.
من می گم جلوی چشم ما خونوادمونم بکشن دیگه اعتراض نمی کنیم!
یه جورایی جامعه رو واکسینه کردن! انقدر مارو به مرگ گرفتن که دیگه خیلی راحت به تب ۴۰ درجه هم راضی میشیم!

javad سه‌شنبه 16 آبان 1391 ساعت 18:32

هه تب 40 درجه ! جالب بود !

سولماز جان میبخشیا این وبلاگ من و شب خیلی نوشته هاش آشناست،میتونم بپرسم برای کیه؟ :)

وبلاگ یه دختر مهربون که من از طریق وب محمد باهاش آشنا شدم :)

Mohammad سه‌شنبه 16 آبان 1391 ساعت 21:04

آیه ای که از قرآن گفتی دقیقا در مورد وضع ما و مملکتمون صدق می کنه. منظورتو از کلمه ی حقمونه هم درک می کنم چیه. باید اتحاد وجود داشته باشه سولماز. وقتی همه به فکر دزدی از هم هستن، وقتی خودمون به خودمون ظلم می کنیم. اینکه چه طوری بشه وضعیت رو تغییر داد خیلی مسئله ای پیچیده ایه. فرض کن من برم جلو، خیلی راحت دخلمو میارن. مثه خیلیای دیگه. به این گروهکای خارجی هم که اصلا نمیشه هیچ اعتمادی کرد. اونا هدف کسای دیگه رو دنبال می کنن. خیلی بحثه گسترده ایه. ولی مطمئن باش اینجوری نمی مونه. به خدا اینجوری نمی مونه. وضعیت این مملکت مثه آتیش زیر خاکستره!
ببین اگه هرکدوم از ما مثلا یه روز که شیر گرون می شد نمی خریدیم یا حداقل کم می خریدیم،اوضاع گرونی بهتر می شد. متاسفانه تا ی خبری میشه همه هجوم میارن و حریص می شن.
حرف که می زنم در مورد این چیزا مخم سوت می کشه...

دقیقا موافقم.
بحث منم نداشتن همین اتحاده.
این که فکر کنیم یهو خدا از آسمون رو سر اینا سنگ می ریزه و ما خلاص می شیم خیلی مسخره است.
به قول تو هرکسی به فکر دزدی کردن بیشتره.

بیهوده گو جمعه 19 آبان 1391 ساعت 14:50

تکرار ما رو داد بر باد

و این حرف ها هم فقط تکرار مکرراته

امیـــر جمعه 19 آبان 1391 ساعت 19:16 http://www.stodiocafe.blogfa.com

از این تطابق قرآنی فوق العاده بهره بردم تا بتونم متنت رو تو مخیله ام جا بدم.
اول متن رو که میخوندم میگفتم خیلی هم شاید حرفات خوب نباشه. چون ما تک تک آدما هرکدوم مهره کوچکیم و تا نخی نیاد و مارو به هم متصل نکنه نمیشیم اون توپی که باید بترکه! و شاید اون نخ در نظر من یک منجی بود!
اما وقتی اون آیه قرآن رو خوندم دیدم حق با شماست!
مرسی از متن زیباتون

ممنونم امیرجان.
خیلی زیبا منظورتو بیان کردی.
می دونی جالبه که ما ایرانیا واسه کوبیدن دشمنا همیشه از آیه های قرآن استفاده می کنیم اما فکر نمی کنیم شاید این آیات راجع به خود ما هم باشه.

امیـــر یکشنبه 21 آبان 1391 ساعت 19:58 http://www.stodiocafe.blogfa.com

خوانده بودمش بالایی را!

جالب بود نه؟

javad دوشنبه 22 آبان 1391 ساعت 17:37

قشنگ بود ! ممنون که به اشتراک گذاشتیش !

پ : ن :

http://s1.picofile.com/file/7553896020/Mohsen_Chavoshi_23_.jpg


(:

قشنگ نبود... خیلی قشنگ بود :)
خواهش می کنم.

وااااااااای جواد اینو یادته.
خیلی خوشم میاد از این کارات.
دمت گرم.

ToAm MitUni پنج‌شنبه 16 آذر 1391 ساعت 16:18 http://farachavoshi.blogfa.com/

سلام..

ازاینکه اینهمه به من لطف داری ممنون...

میخواهم مدام در کنارتان باشم... اما نمیشود... ولی سعی میکنم بیشتر باشم تا لذت خواندنتان را از دست ندهم

سلام
همین که بعد از مدت ها میای نت و به فکر دوستان هستی معرفتتو نشون میده:)

javad دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 10:34

چرا چیزی نمی نویسین پس سولماز جان؟
بنویسین راجع به موضوعات و دغدغه های روز حتا اگه یه خط باشه :|

سلام به روی چشم

ToAm MitUni دوشنبه 23 بهمن 1391 ساعت 17:12 http://farachavoshi.blogfa.com

سلام...

ما یه بار رفتیم نیومدیم... بقیه دار شکنجمون میدن!

امیدوارم هرجا هستس خوب و موفق باشی

گل گل گل گل

سلام
ببخش واقعا طولانی شد.
منم برای تو آرزوی موفقیت و شادی دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد