زندگی کن!

هو 

 

تا حالا شده به خودتون یا دیگران بگین: اگه من یه بارِ دیگه به دنیا می اومدم، حتما موفق می شدم؟ یا اینکه: اگه من تو یه خونواده ی دیگه، یه شهر دیگه یا کشور دیگه به دنیا می اومدم، حتما به آرزوهام می رسیدم؟ 

 

مطمئنم این حالت برای هممون پیش اومده. مخصوصا وقتایی که تو اوجِ نا امیدی هستیم و از زندگیِ الانمون خسته شدیم. فقط هم آدمای فقیر و بدبخت این آرزو رو ندارن، آدمای ثروتمند و (به ظاهر) بی دغدغه، بیشتر این حس رو دارن. 

 

تعداد آدمایی که از روز اول تا امروز متولد شدن، قابل شمارش نیست. اما همه می دونیم که میلیاردها میلیارد آدم تا الان زندگی کردن. با شرایطِ مختلف، با خونواده های مختلف، با زبونای مختلف و خیلی چیزای مختلفِ دیگه. 

 

حالا فرض کنیم که من دوست دارم یه دختر خیلی جذابی باشم که تو اروپا زندگی می کنه و شرایط زندگیش خیلی خوبه. پدر و مادرش خوب درکش می کنن و تو بهترین کالج هم درس می خونه. یا هر آرزوی دیگه ای... 

 

حالا به نظرتون این آدم که تو ذهن منه، تو دنیا وجود نداره؟ قطعا چنین آدمی تو این دنیا هست یا بوده. و مطمئنا همین دختر با این شرایطِ ایده آل، کلی مشکلِ دیگه داره. آدمِ بی مشکل وجود نداره! 

 

یا حتی فرض کنیم که همه ی ما حضرت آدمیم که به صورت های مختلف به این دنیا اومده. فرض کنیم که یه بار به شکل آدم اومده و بهونه آورده که اگه من به شکل زن بودم، حتما موفق می شدم. بعد به شکل حوا در اومده و بهونه آورده که اگه پدر و مادر داشتم، حتما از زندگی راضی بودم. و بعد به شکل هابیل در اومده و ... تا امروز. 

 

بهتره که با خودمون کنار بیایم. و این قانون رو قبول کنیم که تو هر شرایط و هر موقعیتی که باشیم، هزار بار هم که متولد شیم، بازم مشکلات هست. پس بهتره همین شکلی که هستیم رو قبول کنیم و سعی کنیم از خودمون، بهترین رو بسازیم.

هنر زندگی کردن همینه! 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
سارا پنج‌شنبه 6 مرداد 1390 ساعت 19:51 http://aroosakebad.blogsky.com

واقعا وتن زیبایی بود بهمنم سر بزن

لطف داری عزیزم.

حتما سر می زنم.

Mohammad جمعه 7 مرداد 1390 ساعت 10:16

مرسی. چقدر خوب گفتی. گاهی آدما یه چیزایی یادشون میره. ما باید یادمون باشه که خدا هیچ دخالتی توی این دنیا نمی کنه. پس خودمن باشد تلاش کنیم شرایط رو بهتر و بهتر کنیم همیشه.

"یا حتی فرض کنیم که همه ی ما حضرت آدمیم که به صورت های مختلف به این دنیا اومده. فرض کنیم که یه بار به شکل آدم اومده و بهونه آورده که اگه من به شکل زن بودم، حتما موفق می شدم. بعد به شکل حوا در اومده و بهونه آورده که اگه پدر و مادر داشتم، حتما از زندگی راضی بودم. و بعد به شکل هابیل در اومده و ... تا امروز. "

تلاشت توی تفهیم مطلب تو این پاراگراف خیلی موج می زنه :D

مرسی از تو که مطلبو کامل کردی.

با دخالت نکردن خدا کاملا موافقم.

حالا این که چیزی نیست، تلاشم رو واسه ۳۰۰ کلمه شدن مطلب باید می دیدی D:

فرزانه شنبه 8 مرداد 1390 ساعت 14:20 http://www.jfu.blogfa.com

به نکته ی خیلی خیلی خیلی خوبی اشاره کردی مرسی از تو دوست عزیز بابته این پست

سلام عزیزم

مرسى از تو بابت نظرت

خوشحالم که بهم سر زدى

مهدی شجاع یکشنبه 9 مرداد 1390 ساعت 00:41

یادفیلم (افسانه آه) افتادم(فک کنم اسمش همین بود).
یه زن بود هر دفعه یکی رو میدید فکر میکرد زندگی اون خوبه.یه آه میکشید میرفت جای اون زنه.میدید این هم اینقد مشکلات داره و هی...
خوشم اومد که این جمله ( آدمِ بی مشکل وجود نداره! ) رو بزرگ نوشتی.من همیشه این جمله رو به اینایی که بخاطر یه مشکل همه چیزشونو وا میدن میگم.
اگر کسی بدون مشکل وجود داشت به پوچی میرسید.

اسم فیلمو درست گفتی. یادمه خیلی هم جالب بود.

دقیقا همین طوره که تو می گی. بدون مشکل آNم به پوچی میرسه و دلیلی واسه جنگیده و زندگی نداره.

مرسی از پیامت.

سارا سه‌شنبه 11 مرداد 1390 ساعت 22:20

همینطوره. و تا بوده همین بوده...تو زندگی همه ... همه جور مشکلات هست و این سطح ارزوها و دیدگاههای افراد هستش که زندگی های متفاوتی رو بوجود میاره....مشکلات هم گویا باید باشن....باید یه مشکلی باشه تا ما یه حرکتی نشون بدیم:d

"این سطح ارزوها و دیدگاههای افراد هستش که زندگی های متفاوتی رو بوجود میاره"

این جملت می ارزید به کل پست من!

دقیقا اگه مشکلات نباشن رسیدن به هدف ها و آرزوها هم معنی ندارن.

مرسی به خاطر کامنتای قشنگ و پرانرژیت.

جواد پنج‌شنبه 13 مرداد 1390 ساعت 18:03

سلام...

سطر اول نوشته زیاد برام پیش اومده

اما اینکه نوشتی ادم بی مشکل وجود نداره رو مخالفم !

مرسی.قشنگ بود

سلام

کاش دلیل مخالفتتو مى نوشتى. باید بگم من هم با مخالفت تو سخت مخالفم!

مرسى از تو جواد جان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد